Bilbao Flatども

Bilbaoでは10階建てほどのFlatの群れが目立つ。しかも凄い高密度に思える。塊。遠目から見ると、絵的にはさまになってるけど、実際住んだり、あの群れの中にはいると、、、って考えると微妙な気がした。ので、いくつかの塊に行ってみた。しかーし、全然圧迫感ない。むしろ気持ちいいし綺麗。大体の群れは斜面にあるんだけど、そういう高低差を利用して、足下のランドスケープやってる。それが具体的にどんな手法で出来てるか、自分の中ではっきりしなかったけど、見習いたいです。

写真は特に高密度なという訳じゃないけど、斜面に建っているFlat群。大胆に芝生。かなり気持ちよく、そしてうまく芝生を使ってる。「川」のようなイメージで芝生を扱ってるように思えた。こういうやりかたもあるのねぇ。そーいやヨーロッパの国って芝多いよなぁ〜。ドーンってスペースがあったら間違いなくランドスケープデザインされてる。何で日本には芝があんまないのか、、、何でただ適当に仕上げちゃうのかしら。こんなに気持ちいいのに。って言っても今までやってきた課題で、ランドスケープの部分をかなり意識できてなかった事を反省。。。

ランドスケープ、パブリックな部分は気持ちいいことは気持ちいいんだけど、プライベートをガッツリガード、、、やっぱちょっと寂しい感じ。

TRACKBACK(0)

Trackback URL: http://yake.orz.ne.jp/mt/mt-tb.cgi/236

COMMENT(4)

  • I simply want to mention I am very new to blogging and site-building and truly loved your blog site. Probably I’m planning to bookmark your website . You amazingly come with remarkable stories. Thank you for sharing with us your website.

  • I just want to say I am beginner to weblog and truly savored your blog site. Most likely I’m want to bookmark your website . You surely come with perfect posts. With thanks for sharing with us your website.

  • I love reading and I think this website got some truly useful stuff on it!

  • Simply wanna comment that you have a very decent website , I enjoy the style and design it really stands out.

POST YOUR COMMENT

CATEGORIES

RECENT ENTRIES

RECENT COMMENTS